Drumband

De drumband is voor elke harmonie de blikvanger en loopt bij optredens op straat altijd fier voorop.
Bij de fusie in 1993 zijn, net zoals bij het harmonie-orkest, de tambours van de Harmonie van Gulpen en van Harmonie Crescendo, opgegaan in een nieuwe groep. Van 1993 tot 2006 heeft de drumband onder leiding gestaan van instructeur Frans Jongen. Hij zorgde ervoor dat de voormalige twee drumbands samensmolten tot één goed geheel en dat op muzikaal gebied een goede ontwikkeling werd doorgemaakt. Er werden niet alleen werken uitgevoerd die beperkt bleven tot scherpe en doffe trom, maar de drumband kende een grote verscheidenheid aan instrumenten, waaronder ook percussie-instrumenten en zelfs drumstellen. De drumband liet dan ook overal waar opgetreden werd  een verpletterende indruk achter.

DSCN0262DSCN0152

In 2006 nam René Fischer de leiding van de drumband over. Zie hierna onder “Muzikale leiding”. Als instructeur zorgt hij er samen met de tambours voor dat de muzikale ontwikkeling van de drumband zich voortzet. De leerlingen van de drumband worden zo vroeg mogelijk bij deze ontwikkeling betrokken. Hierdoor kent de drumband een grote diversiteit in leeftijden waardoor de continuïteit is gewaarborgd.

Vaste optredens van de drumband zijn o.a. het jaarlijkse Gemeentelijk Drumbandtreffen en uiteraard de gezamenlijke (thema)concerten met het harmonie-orkest.

De drumband repeteert op dinsdagavond van 19.00 tot 20.30 uur in het verenigingslokaal Cafe Paddock.