Kapel

De kapel  van Harmonie St. Petrus bestaat sinds 1994. De kapel is een aanvulling op het harmonie-orkest en de invulling en de bezetting van de kapel bestaat dan ook uitsluitend uit leden van de harmonie.

IMG_2829

IMG_2825In eerste instantie werd de kapel gevormd voor het muzikaal opluisteren van de grote rustplaats van de jaarlijkse Korenwolf wandeltocht. In latere jaren breidde het aantal evenementen waarbij de kapel optreedt zich geleidelijk uit. Ook het repertoire werd geleidelijk breder. De bestaande polka’s werden aangevuld met bekende nummers van o.a. de Schintaler, Klostertaler en zelfs Robbie Williams en Jan Smit, waarbij Math Savelberg optreedt als kapelleider en tevens zorgt voor de arrangementen. Een avond optreden van de kapel is een echte muzikale belevenis.

Naast het optreden bij de Korenwolf wandeltocht treedt de kapel ook op tijdens de grote openlucht brunch van de jaarlijkse Gulpener Bierfeesten en tijdens de inmiddels befaamde Nacht van Gulpen wandeltocht. Ook is de kapel te beluisteren bij de Zomeravondfeesten in Gulpen.

De kapel telt ongeveer 14 leden en staat onder leiding van Math Savelberg.